Let dream reach to star. Follow | Dashboard
CupCakeLicious

DiaryTheOwnerLoveeCredits



Cute Owner

Nur Alya Irdina
25 September
I'm proud to be Islam


Your Wishlist

YOUR OWN SHOUTBOX CODE


Sakit Perut (2)
Wednesday, 11 January 2012 | 0 comments
assalamualaikum,
hye readers,
Pada pagi yang indah,aku memakai baju sukan..sebab hari tu ada PJ (Pendidikan Jasmani lah -_- )!!!semua orang suka PJ kan???macam aku jugak..aku dengan seronoknya pergi ke sekolah....tapi ada satu kejadian yang berlaku....masa tu aku tengah berhimpun dekat tempat perhimpunan sekolah..secara tiba-tiba aku sakit perut....memang sakit yang tak boleh ditahan..lepas habis baca doa..cikgu yang mengajar PJ pun datang.dia cakap nak main apa hari ni???semua kawan2 aku cakap nak main bola jaring!!!cikgu pun setuju....semua orang gembira tapi cuma sorang makhluk tuhan yang tak gembira iaitu aku.....cikgu suruh pergi ambil bola dekat stor...tapi Allah mendengar rintihan hambanya....cikgu pun cakap "kita tak dapat main bola keranjang..sebab nanti kita pergi main dekat padang,kalau macam gitu kamu semua nak main apa?" aku pun rasa gembira sangat..nanti takyah nak melompat macam monyet sebab nak dapatkan bola :)...semua kawan2 aku pun cakap  "kita main bola beracun" .....mereka semua pun pergi dekat padang...aku pun tengah membina ayat untuk cakap dekat  cikgu yang aku tak boleh main sebab sakit perut..aku dengan langkah beraninya pergi ke arah cikgu...aku pun cakap "cikgu saya tak dapat main sebab sakit perut" .....cikgu pun balas "kan cikgu dah cakap hari itu kalau sakit apa2 buat surat bagi dekat cikgu..tak kira kamu kena main jugak!!" ...aku rasa masa hari tu adalah hari paling malang aku...memang cikgu ada mintak surat kalau siapa2 sakit..tapi masaalahnya masa nak dekat PJ tu ..aku tetiber sakit perut..so,macam mana nak buat surat masa tu?...cikgu pun suruh lari setengah padang...aku dengan monyok berlari dengan perlahan sebab sakit perut..tapi aku tingkatkan sikit larian aku sebab takut tertinggal....padang tu dahlah besar....lepas lari tu cikgu suruh buat bulatan dan bersenam...selepas bersenam mulalah permainan...cikgu pun bahagikan kumpulan kepada kumpulan 1,2, and 3..aku dpat masuk kumpulan 3 .....cikgu pun mula memberi arahan "baiklah,kumpulan 3 kamu semua masuk kat dalam bulatan ni " aku yang mendengar arahan cikgu rasa macam nak nangis jer..sebab masa tu jugak perut aku sakit....aku pun masuk kat dalam bulatan tu dengan langkah yang longlai....masa pusingan 1 aku memang sakit perut sesangat tapi main jugak.... masa pusingan 2 aku tak sakit sangat perut....masa pusingan 3 tak sakit dah perut...tapi mungkin aku sakit perut sebab tak makan pagi :) ....tapi yang peliknya masa pusingan ke-2 aku yang paling bertahan lama masa main walaupun sakit perut...hebat tak ????? :3

bye,

Alya Irdina :D

Older Post | Newer Post